Are på Gamescom: 5 ting jeg lærte om The Division

Are her!  Jeg fikk se noen spille The Division, hovedsaklig gjennom samme plassen som de viste på E3 tidligere i år, men denne gangen om natten. Her er noen hovedpunkter:

Som dag og natt

1.

Dag og natt­syklusen har ganske mye å si for hvilke fiender du treffer på, og du kan velge selv når du skal gjøre de forskjellige oppdragene i spillet. Når du tar frem kartet får du en oversikt over moralen til sivile, hvor sikkert det er i byen og hvordan det ligger an med viruset som har herjet New York (og hele kloden?).

2.

Disse tallene viser din påvirkning på verden, og oppdateres kontinuerlig mens du går rundt å skyter dudes. Jeg sier ‘skyter dudes’ fordi jeg enda ikke har sett noe av hva dette viruset har gjort med befolkningen i New York.  Om det bare dreper folk, eller om de blir om til zombier eller lignende, vites ikke, men fiender er det plenty av.

006(m)

Infeksjonen sprer seg

3.

Det er også noen områder i spillet som er preget av veldig sterke infeksjonsnivåer, og du trenger egnet utstyr for å ferdes der. En kan spekulere i om dette er fordi spilleren ikke skal gå seg vill og komme over et område med med fiender som er mye høyere level enn deg.

4.

The Division er helt tydelig et spill som henter mye inspirasjon fra rollespill, kanskje mer enn hva som har blitt demonstrert offentlig hittil. Ikke bare loot, leveling og XP­-tall som popper ut av døende fiender, Borderlands-style – men også et MMO-lignende lagspill.

Tom_clancy_division_screen_2

5.

Alt utstyret du har kan modifiseres på rappen, fra auto-­turrets til granater og håndholdte skytevåpen. Hvis laget ditt finner ut at dere plutselig trenger en support, trenger du ikke en gang pause spillet for å skifte utstyret.

[Red: For flere av Ares inntrykk fra Gamescom følg med videre på Radcrew.net, og følg spesielt med på neste ukes episode av Rad Crew. Tur og opphold ble dekket av Microsoft.]