Rad Crew S08E01: Transistor, Wildstar og mikrotransaksjoner

Ny episode av Rad Crew der vi bl.a. intervjuer Greg Kasavin fra SuperGiant Games!

I ukens Rad Crew snakker vi med Greg Kasavin fra Supergiant Games om utviklingen av begge de populære indiespillene Bastion og Transistor. Hvordan er tilnærmingen til Supergiant Games når de laget disse spillene? Hvordan valgte de den visuelle stilen til Transistor? Og hvor viktig er lydbildet? Hør episoden for å høre tankene til Greg omkring dette,og mye mer.

Når er det greit med mikrotransaksjoner?

Gjengen har puslet videre med Wildstar.Bilde: NCSoft

Som vanlig har vi også en topp 5-liste, og denne gangen retter vi søkelyset mot de rollefigurene som ofte står litt bak helten – stakkarsene som aldri når helt opp til stjernene. Vi har valgt ut fem som vi mener fortjener egne spill, løsrevet fra sine populære sidestykker.

Etter en kort svipptur til månen i Destiny-betaen og enda et stopp innom planeten Nexus i Wildstar svarer lytterne på et rimelig betent tema: Hvor mye mikrotransaksjoner er innafor greit å ha i et fullpris-spill?

I studio denne gangen finner vi Are Ness Fløgstad, Aleks Hakesta, Stian Askeland og Jostein Hakestad. Firkløveret loser deg gjennom halvannen time med følgende spillprat:

  • Topp 5 side-figurer som fortjener egne spill (06:50-25:03)
  • Nyheter (25:03-35:08)
  • Intervju: Greg Kasavin fra SuperGiant Games (Bastion, Transistor) (36:23-1:14:52)
  • Spillprat, blant annet om Destiny of Wildstar (1:15:32-1:38:04)
  • Lytterne svarer – er mikrotransaksjoner i fullpris-spill OK? (1:38:04-2:01:10)

Rad Crew presenteres i samarbeid med Gamer.no

Hver episode er tilgjengelig gjennom iTunes-strømmen og RSS-strømmen til Rad Crew.

 

Play