Same games, new wrapping.
King’s Quest, Day of the Tentacle og Grim Fandango. Hva har de til felles? Jo, de fikk alle sin tid i rampelyset helgen som var, og alle sammen har remakes på vei. Remakes er blitt en populær måte for spillutgivere å puste nytt liv i gamle spill, og i denne episoden snakker vi litt generelt rundt fenomenet.
Hva gjør en remake bra? Hva bør en remake inneholde? Er det best å være så tro mot originalen som mulig – som for eksempel i den oppussede versjonen av Grim Fandango? Eller er det bedre å bygge videre på spillet og gjøre endringer man mener vil forbedre det, som i Resident Evil-remaken fra 2002 som nå også kommer i ny utgave i 2015? Og, spørsmålet alle lurer på: Får Final Fantasy VII noensinne en remake?
Med: Ida Joynt, Aleks Hakestad, Stian Askeland og Jostein Hakestad
Intro: Dragon Saber (PC Engine)
Podcast: Play in new window | Download
Subscribe: RSS